Wednesday, May 03, 2006

jaa, vad ska man säga?

Det finns egentligen inte särskilt mycket att säga, det här var en ganska tydlig mätare angående vart AIK står spelmässigt. Utklassade istortsett mot Bajen idag.. dock tycker jag att Norling idag gör vissa konstiga byten. Varför bytte han ut Mattias? tycker personligen att han borde tagit ut dulee istället.. och hulsker? han gjorde inte mycket nytta.

Boateng fick idag inte den tid han behöver för att spela samma fina spel som mot djurgården, idag gavs ingen tid och då kom han ingenstans. Hammarby var bättre på allt. Men AIK:s försvar? vad håller dem på med? och Nirre, vad fan snurrar han för vid hammarbys andra mål? varför väntar han med att försöka bryta? Dessutom så tycker jag att det var helt idiotiskt och onödigt gjort att smälla till Runström på det där sättet, tro mig det finns ingen som jag tycker så illa om som filmaren runström! men det är inte värt att kanske få en avstängning för det där, speciellt inte när Mjällby inte är helt hundra.

Måste även påpeka hur mycket jag HATAR folk som filmar, hallå! komigen men Wilton och Derek ligger på planen HELA tiden, de ramlar över saker som inte ens existerar. Oavsett vilket lag man spelar i och oavsett om det är just laget jag hejar på så ska man inte FILMA! det är alltid fel! jag tycker det är så patetiskt av Wilton att lägga sig ner i varenda jävla närkamp.. försök att spela bollen istället för att ligga kvar och åma sig över en smärta som inte ens existerar.

Bajen var bättre på allt, men tycker aikarna sålde sig för enkelt. för mycket långa svåra passningar, som inte passar varken spelarna eller underlaget utan bara motståndarna som hela tiden får dessa bollar på sina fötter. Varför inte spela bollen längs marken, one touch och hjälpa varandra. Vissa av spelarna är extremt själviska, men jag tycker inte att det är läge att vara självisk när det är 20 minuter kvar av ett derby och man är istortsett utspelade.. då passar man bollen i laget och försöker åtminstonde skapa ett eget spel.

aja nya tag mot elfsborg! Annars är det väl Väsby - Assyriska jag ska åka och bevaka på vilundavallen på söndag :)

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Har matchen inspelad. Runström föll 3 gånger under 90 minuter och fick två frisparkar med sig. + Sandbergs armbåge.
Däremot föll Wilton 9-10 gånger under den korta period han var på planen. Han fick med sig typ två frisparkar, varav en var felaktig.
Wilton är bra mycket vidrigare än Kung Runström

3:57 PM  
Blogger Malin said...

Jaa det kan jag dock hålla med om!

4:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kung runström? Ludmilla Brunström syftar du på gissar vi...

9:35 AM  
Blogger Malin said...

Kung är han inte dock! De enda riktiga kungarna är de i AIK =) alltid! Men filmar tycker jag att han gör mindre än wilton faktist!

11:34 AM  

Post a Comment

<< Home