Sunday, April 23, 2006

Väsby -Trelleborg

Jaa, vad ska man säga.. En helt okej match var det faktiskt i det stora hela. Första halvlek hade Väsby mest boll fast de kom egentligen ingenstans. De har ett otroligt bra och kompakt försvarsspel, men de kommer oftast inte längre än till mål området. Där bryter Trelleborg ofta och försöker kontra .. men blir av med bollen någonstans vid mittplan.. och så fortsätter det så om och om igen. Inte särskilt mycket farliga målchanser under hela första halvleken faktiskt.

Blev grymt besviken av att titta på Ante i första halvlek, han visade inget somhelst intresse och ingen somhelst vilja överhuvudtaget. Han kan så otroligt mycker mer än vad han visar och det stör mig.. jag har liksom sett honom lira på match och träningar nästan varje vecka, jag VET vad han egentligen kan. Men har ingen som helst förståelse för att han säger till de andra spelarna hur de ska springa och vad de ska göra när han själv står på mittplan. känns som att han mest går och tittar under hela första halvleken. Förstå mig rätt.. det finns ingen som tycker att han är så bra och som tycker om honom så mycket som jag gör. men vad spelar det för roll om man är duktig om man ändå inte visar det?

Andra halvlek var något bättre.. trelleborg började spela bollen fint och hamnade i ett par farliga lägen.. med tio minuter kvar av matchen så sköt de ett skott som var grymt nära att gå in.. men väsby målvakten räddade och bollen hamnade i ribban och gick sedan stolpe, stople ut. Där hade Väsby änglavakt! även Ante var bättre i andra och kämpade på lite bättre allafall.. men jag vet att han kan så mycket mer och det är synd att han inte visar det.

Den person som jag inte nämt som är värd att nämnas i väsby är Ösgur Yasar! Han borde blivit matchens lirare, enligt mig så är han lätt Väsbys bästa spelare! han springer oavbrutet matchen igenom och vinner närkamper och visar en enorm vilja och en fin teknik. Han skulle nog göra sig bra i AIK också! jag imponeras mer och mer av honom för varje match! Ante har mycket att lära av honom.

Nästa match för Väsby är borta mot Degerfors på Torsdag. Samma dag som Dagen D! DERBY :D

Ger man upp så sviker man inte bara sig själv, utan man sviker laget och allt runt omkring det. Man ska ALDRIG ge upp. det är ett hån och ett svek mot dem som faktiskt kämpar och vill komma någonstans!


WINNERS NEVER QUIT!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Synd att det gick tungt för Ante. Jag gillar honom också. Hoppas att det lossnar och att han kan arbeta sig tillbaka till Gnaget någon gång.

9:47 AM  
Blogger Malin said...

Jaa hoppas det lossnar för honom snart! Jag tror han skulle kunna göra mycket nytta för laget faktiskt :)

4:35 PM  

Post a Comment

<< Home