Monday, April 24, 2006

Helsingborg borta och lista :)

Vad ska man säga.. en vunnen poäng eller två förlorade? välj själva.. för mig känns det just nu som två förlorade poäng. Fast när man ser skottstatistiken så borde man väl vara nöjd ändå..

Jag tycker att det är enormt roligt att Wilton fick göra mål igen, det betyder så mycket för en spelare att få göra mål och jag tror att det kan få igång honom på riktigt. Jag som klagade en hel del på honom innan säsongen får buga och bocka för han som gjort tre mål på tre matcher. Grymt. Har AIK äntligen lyckats värva en anfallare som faktiskt gör mål? Grymt isåfall :)

Svårt att egentligen kommentera matchen när man inte sett den. Men av det jag hörde så var det inte många i laget som var speciellt bra, Dulee gör ännu en dålig match. Tror verkligen att han kommer att bli årets flopp.


jag har blivit ombedd att göra en lista med mina fotbollsfavoriter så jag får väl ta och göra det då :)

Favoritspelare: Andreas "Ante" Eriksson, Derek Boateng och Ronaldinho

Bästa fotbollsminne: vändningen mot Djurgården, från 0-3 till 3-3 på tolv minuter, ingenting slår den känslan när Ayorinde rullade in bollen :)

Favoritmål: Jag har så otroligt många men måste nog säga Antes mål mot Gif sundsvall i hans debut match, i premiären och allt, han klackade in bollen efter 12 minuter.. Kommer aldrig att glömma det målet! Eller Krister Nordins frispark mot Hammarby 2003 var det va? :)

Lag jag följer: AIK såklart, Väsby United, Real Madrid och Barcelona. Men fotbollsälskare som jag är så tittar jag på det mesta i fotbollsväg :)

Spelare jag vill se i AIK tröjan: Jaa på den här frågan måste jag vara tråkig igen och svara Ante, han är den jag allra helst vill se i AIK tröjan (igen) :) Men annars Väsbys nr 8 Özgur Yasar är riktigt duktig!

Snyggaste fotbollspelaren: hm, överhuvudtaget så lätt Beckham.. det finns ingen som honom.. men av svenska spelare så tycker jag nog Markus Rosenberg, Tobias Hysèn eller Ante Eriksson :)

Favorit kommentator: Lätt Glenn hysèn!

Minnen: hmm, mina AIK minnen är istortsett mina fotbolls minnen.. jag har hängt på deras träningar hur mycket somhelst med min pappa när jag var yngre.. nästan pinsamt att säga men men. Men 3-3 matchen mot Dif, Antes debutmål, Boatengs mål från halva plan upp i krysset och matchen mot västerås förra året när de blev klara för allsvenskan igen :) Några av de minnena som jag tycker om =)


Matcher i veckan jag ser fram emot:

Degerfors - Väsby och AIK - Djurgården såklart :D

0 Comments:

Post a Comment

<< Home