Saturday, June 17, 2006

VM fotboll

Jag måste erkänna att jag följt VM dåligt iår då jag haft massor att göra. Men har sett Englands, Sveriges och Ghanas matcher :)

Men på tisdag är matchen som jag och många andra sett mest fram emot. Den mellan Sverige och England, då jag hejat på England sedan 1998 så måste jag nog säga att jag hoppas på en vinst för England eller möjligtvis oavgjort ifall detta skulle kvalificera Sverige för åttonadelsfinal. Men jag börjar bli lite orolig då trinidad möter Paraguay som redan åkt ut och inte längre har något annat än sin heder att spela för. Det är en ytterst intresant drabbning och matcherna länderna emellan brukar vara jämna, trots att jag anser att England har det bättre laget.

Däremot så tycker jag att Kim Källström absolut ska spela istället för Anders svensson, tycker att lagerbäck varit mesig som inte gjort detta byte tidigare. Mina åsikter om de Svenska landslagsspelarna är många. Men det som ofta skiljer mina åsikter mot andras är att jag INTE tycker om Zlatan för fem öre! Jag blir irriterad på hans nonchalanta och överlägsna stil och dessutom så anser jag inte honom som en lika komplett spelare som tex. Henke eller Ljungberg som jag tycker är två spelare som är bättre än honom. Han gör aldrig mer än det han tycker att han behöver och han är otroligt lat. Det som folk stör sig på med honom är hans överlägsna attityd, enligt mig så saknar han den svenska mentaliteten med ödmjuket och kollektivet före individen. Dessutom så tycker jag att det visar en stor brist på respekt när man blåser bubblor med tuggumit och gör miner mitt under nationalsången. Henke borde lära honom ett och annat!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home