Friday, June 16, 2006

Väsby United - Mjällby Aif

Det här var den första matchen iår som jag verkligen var imponerad av hur Väsby spelade, de brister jag förut skrivit om var som totalt bortblåsta. Försvaret var stabilt och kompakt och anfallet var löpvilliga och samspelta. Jag hörde till och med folk prata om hur bra Väsby var som lag och att de förtjänade att ligga betydligt högre upp i tabellen än vad de gör.

Väsby spelade som ett lag och trots att Mates och Ongala var avstängda så lyckades man hålla ihop laget och det var till och med en anfallare som fick göra mål. Ösgur Yasar kämpade matchen igenom vilket resulterade i två mål oh han var dessutom väldigt nära ett hat trick i slutminuten men precis i skottläget så blåste domaren av matchen. En annan sak som gladde mig enormt var Andreas Eriksson som spelade från start denna match. Det var hans bästa match iår utan tvekan! Han tog löpningar, gick in i närkamper, vann bolldueller och tog tillbaka bollarna han tappade. Han hade även ett par lägen att göra mål men målvakten var välplacerad och målsinnet har inte riktigt kommit igång ännu efter skadan. Något som förvånade mig oerhört var också då han vid ett tillfälle när han och Titi kom fria med målvakten så passade Andreas över bollen till titi trots ett bra läge att göra mål själv. Han var otroligt med i matchen och man såg att han har en otrolig hunger efter att få göra mål och jag var nästan helt säker på att det var han som skulle få sätta 3-1 målet.. men nu blev det tyvärr inte så. Han var iallafall otroligt duktig och mer utav den här andreas vill jag se, för han kan mer än det här :)

Något som jag tycker ska bli intressant att se är hur Apelgren väljer att formera laget i nästa match mot BP på måndag då både Mates och Ongala är tillbaka. Räckte Antes prestation denna match för en plats i startelvan på Måndag? Jag kommer iallafall vara på plats på Grimsta ip på Måndag klockan 19:00 för att ta reda på svaret :)







0 Comments:

Post a Comment

<< Home