Monday, June 26, 2006

Väsby United - Gif Sundsvall

Vädret var soligt och lagom varmt.. spelet däremot var inte lika värmande. Det var två startelvor som sargats utav skador och sjukdomar. Båda lagen såg ofokuserade ut och slarvade med passningarna och spelade stundtals riktigt dålig fotboll. Matchen präglades utav försök till långa uppspel som misslyckades. Jag förstår fortfarande inte varför man envisas med något som så uppenbart inte fungerar, de kan varken slå dessa bollar och de få gånger bollen faktiskt når fram till en väsby spelare så kan han inte ta emot bollen. det var dock giffarna som lyckades bäst med sina chanser och man satte både ett och två mål innan pausvilan. Väsbys hetaste Chans kom i den 31:a minuten genom Andreas "Ante" Eriksson men sundsvall försvaret lyckades få en fot emellan och skottet gick tätt utanför. Ante som förövrigt var matchens stora ljusglimt. Han blir bara bättre och bättre nu och jag kunde inte göra annat än att le åt hans spelskicklighet. Han lyckades behålla bollen trots markering och hård bevakning utav tre sundvsall försvarare som inte lyckades komma åt bollen, han friställde Ösgur med en passning utav HÖG klass och hans framspelningar och passningar och dessa underbara klackar till sina medspelare ja han gjorde det mesta rätt matchen igenom och äntligen får jag se lite utav den Andreas som jag eftersökt hela säsongen. Det låter dumt men efter att ha följt honom så länge så gör det mig stolt att han äntligen visar mer utav det han kan och det han visade i gårdagens match var bara en liten liten del utav det i hans fina spelregister.

Annars var matchen minst sagt ljummen och det hände inte särskilt mycket under den andra halvleken.. Holm sa några illa valda ord till linjedomaren som rapporterade till huvuddomaren och Holm som redan fått ett gult kort fick nu ännu ett och fick se de resterande tio minuterna av matchen från sidan.

Det som efter matchen störde mig mest var att Eldin Kozika i Väsby utsågs till matchens lirare, han får ursäkta men jag har aldrig sett en spelare så stirrig och ostrukturerad. Han gjorde inte ett rätt under matchen och dte var ett rent skämt att han nu denna utmärkelse.
Det mest rättvisa hade varit ifall ante hade blivit matchens lirare men men.
En annan sak jag noterade var hur Åhman har växt in i sin roll som back, han kommer att bli en stor tillgång i AIK framöver :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home